Bu Blogda Ara

22 Haziran 2017 Perşembe

Bookstagram Olmak-1

Herkese merhaba. Bugün ''Bookstagram Olmak'' adlı tavsiyelerimi vereceğim. Ne kadar doğru olur , ne kadar dikkate alırsınız bilemem ama . Neyse öncelikle kendi bookstagram hikayemi anlatayım . Aslında daha önce benim başka bir hesabım vardı. Ondan sıkıldım ve sadece kitap fotoğraflarımı paylaşabileceğim bir hesabım olsun dedim . Ve kendime uygun , biraz da değişik bir isim bulmaya karar verdim , sonunda Bir Vagon Kitap isminde karar kıldım. Sonra da açtım. Ilk başlarda fotoğraflarım cidden çok kötüydü ama zaman ilerledikçe ve başka bookstagramların çektiği fotoğraflara baktıkça ben neden böyle çekemiyorum dedim . Sonra biraz biraz kendimi değiştirmeye çalıştım. Ortaya çok da güzel olmayan fotoğraflar çıksa da onları da attım. En sonunda biraz daha iyileştim gibi. Eski fotoğraflarımdan beğenmediklerimi sildim. Ve her hafta sonu en az 2 fotoğraf çekmeye çalışıyorum.Aslında daha da çok çekmek isterdim ama yoğun oluyorum . Hatta 7 gündür fotoğraf atamıyorum . Size de ''bookstagram olmak'' hakkında birkaç ufak tüyo vermek istiyorum . 


1)IŞIK 
Bence en önemli faktörlerden biri ışık . Yapay ışıkta çekilen fotoğrafların kalitesi , doğal ışıkta çekilenlere göre daha kötü oluyor zannımca.Bu yüzden fotoğraflarınızı gündüz çekmeye çalışmanız kalitesi açısından iyi bir seçim olur . 
  
2)Kullanılan Objeler 
Fotoğrafta kullanılan objeler ne kadar fazla ve düzen içerisinde ise o kadar iyi bence. Buna rağmen az objeyle çok şık ve kaliteli fotoğraflar da yok değil. Şahsen ben az nesne kullanıyorum . Fazla denedim ama düzensiz bir görüntü oluştu gözümde.Yani fotoğrafta düzen önemli.

3)Yorumlar 
İlk başlarda yorum yapmayan ben kitap yorumlamaya yeni yeni başladım ama yorumları okurken en çok dikkat ettiğim şey sanırım yazım ve noktalama kuralları. Bu iki unsuru göremediğim yorumları okurken kendimi kaybedip okuyamıyorum .Ve bir de ''spoiler''görünce telefonu fırlatıp atasım geliyor . 

                                                                                       4)Çekiliş Postları
Çekiliş postları ise bir başka yakındığım husus.Evet,biliyorum . Kitap kazanma fikri insanı cezbediyor fakat elinizden geldiği kadar az çekiliş postu paylaşmaya özen gösterin veya paylaşacaksanız da çekilişin bitimine yakın paylaşmanızı tavsiye ederim . Anasayfamın çekiliş postlarından geçilmemesine üzülüyorum yoksa.  

5)Efektler 
Seçtiğiniz efektleri aşırıya kaçmamak şartıyla fotoğrafınıza farklı ve değişik bir hava verebilirsiniz ama aşırıya kaçmamak şartıyla . Aksi halde kullandığınız efektler fotoğrafınızın kalitesini düşürebilir. 

6)Yaratıcılık 
Fotoğrafların yaratıcı olması oldukça önemli . Birkaç küçük hareket ile yaratıcı bir fotoğraf elde edebilirsiniz.Yeter ki düşünün .




Daha fazla fotoğraf için beni Instagram hesabımdan takip edebilirsiniz . 
Instagram hesabım : birvagonkitap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...